Check in
Brand Identity & Motion
신세계 면세점의 새로운 아이덴티티 ‘신세계로 CHECK-IN’. 가장 럭셔리한 설렘은 신세계 면세점이라는 차별화된 컨셉을 바탕으로 아이덴티티를 설계하였습니다. 해외여행을 할 때 가장 설레는 순간 중 하나인 비행기 이륙을 모티브로 심볼을 제작하였으며, 도출된 컨셉을 토대로 브랜드 모션을 제작하였습니다.
The new identity of Shinsegae Duty Free, "Shinsegaero Check in" is designed with the concept of offering the most luxurious excitement. Inspired by one of the most thrilling moments of travel takeoff—the symbol is created, and base on this concept, the brand motion is developed.
Client
신세계 면세점(Shinsegae Duty-free)
Team
Asiagraphy©
NA1
Creative Direction
Scope of work
Brand Logo
Brand Motion
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2023